Функції та можливості Електронного кабінету 

для реалізації прав та обов’язків платників податків

 

Електронний кабінет – це інформаційно-телекомунікаційна система, створена для забезпечення реалізації платниками податків та державними органами своїх прав та обов’язків, визначених Податковим Кодексом України, в електронному вигляді. Офіційна сторінка електронного кабiнетуhttps://cabinet.tax.gov.ua.

Робота з власним Електронним кабінетом здійснюватиметься платником податків за допомогою підключеного до Інтернет-мережі персонального комп’ютера з використанням стандартних програмно-технічних засобів (браузера, картрідера тощо) за умови авторизації платника податків на веб-порталі ДПС України.

Електронний кабінет платника податків є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який надаватиме безконтактні способи взаємодії платників податків та ДПС з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.

Електронний кабінет складається із двох функціональних частин:

  • загальнодоступної (відкритої) частини, вхід до якої здійснюється без ідентифікації користувача,

  • приватної  частини (особистого кабінету).

За допомогою відкритої  частини електронного кабінету доступні такі можливості:

  • доступ до інформації з публічних реєстрів;

  • дані про взяття на облік платників;

  • дані з Реєстру страхувальників;

  • дані з Реєстру платників ПДВ;

  • дані з Реєстру платників єдиного податку;

  • інформація про РРО та ПРРО;

  • інформація про книги ОРО;

  • дані з Реєстру платників акцизного податку з реалізації пального;

  • дані з Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами;

  • податковий календар;

  • перегляд та друк бланків податкової звітності;

  • заповнення декларації про майновий стан і доходи для громадян;

  • контакти та адреси діючих центрів обслуговування платників.

Відповідно до ст. 49.3 Податкового кодексу України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено Податковим Кодексом, в один із таких способів:

  • особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

  • надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

  • засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

За допомогою приватної частини електронного кабінету можна сформувати та надіслати до органів ДПС:

  • податкову звітність,

  • запити на отримання інформації,

  • заяви для реєстрації  платниками окремих податків.

Також у приватній частині електронного кабінету в залежності від типу платника (юридична особа, фізична особа - суб’єкт підприємницької діяльності, громадянин, посадова особа державного органу тощо) надається доступ до:

  • перегляду облікових даних платника;

  • подання звітності в електронному вигляді до органів ДПС, пенсійного фонду та статистики (детальніше в розділі -  Введення звітності);

  • перегляду та друку раніше поданої звітності;

  • листування з органами ДПС, подання заяв, запитів для отримання інформації;

  • інформації про стан розрахунків з бюджетом ;

  • реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до них у Єдиному реєстрі податкових накладних;

  • інформації з Єдиного реєстру податкових накладних;

  • інформації з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування ПДВ;

  • інформації з реєстрів операцій та транзакцій в системі Електронного адміністрування реалізації пального.

Також платник може у режимі реального часу отримати доступ до особистої інформації, а саме отримати відомості про суми отриманих доходів і утриманих податків, стан поданої звітності, стан розрахунків з бюджетом тощо; сформувати платіжні доручення на сплату податків і зборів та розрахуватись з бюджетом.

У  розділі  «Електронний кабінет для громадян» можливо подати:

  • запит на отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді;

  • податкову декларацію про доходи;

  • використати інші функції даного розділу.

 

Більш детально про деякі функції, які користуються попитом у платників податків:

- Меню «Стан розрахунків з бюджетом»  надає користувачу електронного кабінету доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного пункту меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить наступну інформацію по кожному виду платежу:

  • орган ДПС;

  • назва податку (платежу);

  • платіж (код);

  • МФО банку;

  • бюджетний рахунок та по кожному виду податку (платежу) на поточну дату

  • нараховано/зменшено;

  • сплачено до бюджету;

  • повернуто з бюджету;

  • пеня;

  • недоїмка;

  • переплата;

  • залишок несплаченої пені.

- Меню «Листування з ДПС» дозволяє надіслати довільну кореспонденцію (лист, запит тощо) до відповідного органу ДПС щодо подання звітності засобами телекомунікаційного зв’язку, а також з питань, що виникають по одноразовому (спеціальному) добровільному декларуванню тощо. Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автора цього електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» режиму «Вхідні/вихідні документи».

- Меню «Введення звітності» надає користувачу електронного кабінету можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати податкову, пенсійну та статистичну звітність до ДПС, Пенсійного фонду України та органів статистики. Підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про відмову у прийнятті в контролюючому органі електронного документа є друга квитанція. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та платника (платників) електронного документа та автора квитанції).

Цей зручний безкоштовний сервіс подання декларацій в електронному вигляді працює цілодобово в режимі реального часу за допомогою персональних комп’ютерів та смарт-пристроїв з використанням електронно-цифрового підпису будь-якого акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК). 

Електронний кабінет платника надає можливість отримати відомості про отримані доходи та утримані податки, а також підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб в електронному вигляді (зокрема, для застосування податкової знижки).

Використання Електронного кабінету заощадить Ваш час та позбавить необхідності відвідувати Центри обслуговування платників Державних податкових інспекцій, що скоротить кількість ваших візитів до контролюючих органів. 

 

 

                До відома сільськогосподарських товаровиробників

 

Інформуємо платників податків, що з 01 січня 2017 року до 01 січня 2022 року платники податку - сільськогосподарські товаровиробники, внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, у порядку та строки, встановлені Податковим кодексом України (далі - Кодекс), подавали у складі податкової декларації з податку на додану вартість (далі - декларація) додаток 8 (ДС8) (колишній додаток 9 (ДС9)), у якому зазначався обсяг податкових зобов’язань з податку на додану вартість з постачання товарів за результатами діяльності за операціями, визначеними пунктом 161.3 статті 161 Закону України від 24 червня 2004 року №1877-IV «Про державну підтримку сільського господарства України», розрахований за даними податкових накладних за відповідний звітний податковий період, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, а також розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів (місяців).

Зважаючи на те, що дія норм пункту 51 підрозділу 2 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу закінчилася 31.12.2021, то платники податку - сільськогосподарські товаровиробники, внесені до Реєстру отримувачів бюджетної дотації, за операціями з постачання власновиробленої сільськогосподарської продукції, здійсненими з 01.01.2022, складають податкові накладні у загальному порядку (без зазначення у другій частині порядкового номера коду «2») та, починаючи з податкової декларації за січень 2022 року, не подають у складі декларації додаток 8 (ДС8).

Таким Чином, останній звітний (податковий) період для подання додатка 8 (ДС8) у складі декларації - грудень 2021 року, виключення становлять випадки у разі подання додатка 8 (ДС8) за попередні звітні періоди, що передують січню 2022 року.

 

 

 

Про затвердження Порядку направлення податковими органами податкових вимог платникам податків

 

Головне управління ДПС у Чернігівській області повідомляє про видання Міністерством фінансів наказу від 12.07.2022 № 196 «Про затвердження змін до Порядку направлення податковими органами податкових вимог платникам податків», який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 27.07.2022 за № 842/38178 (далі - наказ № 196), який набуває чинності з дня його офіційного опублікування.

Зазначеним наказом приведено Порядок направлення податковими органами податкових вимог платникам податків, затверджений наказом від 30.06.2017 №610 (далі - Порядок), у відповідність до вимог пункту 12 розділу 1 Закону України від 30 листопада 2021 року № 1914-1X «Про внесення змін до Податкового кодексу України (далі - Кодекс)та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень».

Зокрема, викладено у новій редакції форми податкових вимог, які згідно з статтею 59 Податкового кодексу України, надсилаються платникам податків разом з детальним розрахунком суми податкового боргу.

Нагадуємо, що податкова вимога формується у разі, якщо платник податків не сплатив у встановлені Кодексом строки суму узгодженого грошового зобов'язання та /або непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному Кодексом. Податкова вимога не надсилається, якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує ста восьмидесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 3060 гривень.

 

 

                               До відома платників єдиного внеску

Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» внесено низку змін до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-V1 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі - Закон № 2464), зокрема розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2464 доповнено пунктом 920, згідно з положеннями якого роботодавці - платники єдиного податку, які обрали спрощену систему оподаткування - фізичні особи - підприємці, які належать до другої та третьої груп платників єдиного податку, а також юридичні особи, які належать до третьої групи платників єдиного податку (далі - Роботодавці), мають право за власним рішенням не сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) за найманих працівників, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України.

Суми єдиного внеску, нараховані та не сплачені роботодавцями, визначеними абзацом першим пункту 920 розділу V111 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464, сплачуються за рахунок державного бюджету, крім періодів, у яких наймані працівники, визначені абзацом першим цього пункту, отримували доходи у вигляді грошового забезпечення, з яких було сплачено єдиний внесок за рахунок державного бюджету.

У зв’язку з цим Міністерством фінансів України наказом від 04.07.2022 № 189 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.07.2022 за № 804/38140 (далі - Наказ № 189), враховуючи зміни, внесені наказом Міністерства фінансів України від 25.07.2022 № 215 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 04 липня 2022 року № 189», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.07.2022 за № 835/381 71 (далі - Наказ № 215) (опубліковано в Офіційному віснику України від 09.08.2022 № 61), було приведено у відповідність та викладено в новій редакції Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (даті - Розрахунок) та внесено зміни до Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) па користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі - Порядок), затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 111/26556.

Щодо змін для платників єдиного внеску у формі Розрахунку та додатку 2 до цього Розрахунку (далі - Д2).

Внесено зміни до розділу І Розрахунку «Нарахування доходу та єдиного внеску за найманих працівників в розрізі місяців звітного кварталу» в частині доповнення цього розділу новими рядками 1.6, 2.6, 3.7, 4.4, 6.4, що дозволить Роботодавцям відображати суми нарахованої заробітної плати за найманих працівників, яких було призвано на військову службу до Збройних Сил України у період мобілізації, визначений Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 69/2022 «Про загальну мобілізацію», затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про загальну мобілізацію», які не отримували доходи у вигляді грошового забезпечення.

У відповідних рядках розділу II Розрахунку «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за військовослужбовців, поліцейських, осіб рядового і начальницького складу та на суми допомоги жінкам- військовослужбовцям у зв’язку з вагітністю та пологами в розрізі місяців звітного кварталу (крім військовослужбовців строкової військової служби)» уточнено стосовно допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами жінкам- військовослужбовцям.

У Д2 усунено дублювання назви у двох послідовних комірках «з початку року» та змінено назву в одній із комірок на «з початку кварталу».

Також до форми Розрахунку внесено низку редакційних правок.

Щодо змін до Порядку

Структурно Порядок не змінився, він так само містить п'ять розділів.

Щодо загальних нововведень Порядку, то:

внесено зміни до описової частини Порядку щодо внесених до Розрахунку нових рядків, шо стосуються відображення Роботодавцями нарахованої заробітної плати та відповідно єдиного внеску за мобілізованих найманих працівників;

підпункт 1 пункту 2 розділу IV Порядку доповнено новим абзацом п’ятдесят першим, згідно з яким допускається внесення від’ємних значень сум нарахованої заробітної плати (нарахованого доходу) у разі відображення сторнованих сум, нарахованих Роботодавцями у період дії воєнного стану, для відповідних категорій застрахованих осіб 29, 36, 37, 39, 42 - 45, 47, 50, 66, 75 - 78 відповідно до додатка до Порядку, що дозволить провести коригування за вказаними застрахованими особами за попередній період;

внесено редакційні зміни до описової частини відповідних рядків Розрахунку, що стосуються допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами жінкам-військовослужбовцям;

приведено у відповідність до Порядку нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за деякі категорії застрахованих осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року № 178, зі змінами, перелік платників, що можуть подавати до контролюючого органу Д2, такий перелік доповнено виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі утворення) рад;

внесено зміни до додатка 1 до Порядку в частині доповнення цього додатка кодом категорії застрахованих осіб 75 «громадяни України, що підписали контракт добровольця територіальної оборони», що дозволить роботодавцям, визначеним абзацом другим пункту І частини першої статті 4 Закону № 2464, відображати суми нарахованої середньої заробітної плати зазначеним застрахованим особам на час виконання ними державних або громадських обов’язків.

Також додаток 1 до Порядку доповнено кодами категорій застрахованих осіб 76 - 80, призваних під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, за яких Роботодавці мали право за власним рішенням не сплачувати єдиний внесок:

- наймані працівники, яких було призвано під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, які не отримували доходів у вигляді грошового забезпечення;

- особи, які працюють на підприємствах та в організаціях всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, зокрема товариствах УТОГ та УТОС, яких було призвано під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, які не отримували доходів у вигляді грошового забезпечення;

- працююча особа з інвалідністю на підприємстві або в організації громадських організацій осіб з інвалідністю, в яких кількість осіб з інвалідністю становить понад 50 %, яку було призвано під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, яка не отримувала доходів у вигляді грошового забезпечення;- найманий працівник - особа з інвалідністю, який працює в товариствах УТОГ та УТОС, якого було призвано під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, який не отримував доходи у вигляді грошового забезпечення;

- найманий працівник - особа з інвалідністю, який працює на підприємствах та в організаціях всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю, якого було призвано під час мобілізації на військову службу до Збройних Сил України, який не отримував доходів у вигляді грошового забезпечення.

Щодо початку застосування нової форми Розрахунку

Відповідно до пункту 46.6 статті 46 Податкового кодексу України у разі якщо в результаті запровадження новою податку або зміни правил оподаткування змінюються форми податкової звітності, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, який затвердив такі форми, зобов’язаний оприлюднити нові форми звітності.

До визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Оскільки Наказ № 189 (враховуючи зміни, внесені Наказом № 215) набув чинності з дня його офіційного опублікування (оприлюднено 09.08.2022), то звітувати за новою формою Розрахунку необхідно буде з 01.01.2023 (за IV квартал 2022 року).

 

 

Щодо тимчасового скорочення граничних строків розрахунків за експортно-імпортними операціями

Управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Чернігівській області звертає увагу, що у зв’язку з введенням Указом Президента України від 24.02.2022 року №64/2022 воєнного стану в Україні, Правлінням Національного банку України прийнято Постанову від 24.02.2022 року №18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану», якою з метою запобігання виведенню капіталу за кордон, тимчасово скорочено граничні строки розрахунків за експортно-імпортними операціями, здійсненими з 05.04.2022 року, з 365 до 90 календарних днів.

Для розширення можливостей українських суб’єктів господарювання за операціями з експорту та імпорту товарів, Постановою Правління Національного банку від 07.07.2022 року №142 «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року №18» змінено граничні строки розрахунків до 180 календарних днів.

При цьому граничні строки розрахунків 180 календарних днів за експортно-імпортними операціями будуть застосовуватись до операцій здійснених із 05.04.2022 року. Для операцій, що проводились до відповідної дати, граничні строки розрахунків становлять 365 календарних днів.

 

 

Про отримання ідентифікаційного номеру (РНОКПП) для іноземця

Отримання ідентифікаційного номера (реєстраційний номер облікової картки платника податків) для іноземця – це процес підготовки та подачі пакету документів до податкового органу України.  Ідентифікаційний номер – це 10-ти значний номер, що формується автоматично податковою службою України, та використовується іноземцем для реєстрації бізнесу, сплати податків, укладення договорів купівлі-продажу, видача довіреностей, реєстрації автомобіля, відкриття банківського рахунка тощо. Ідентифікаційний номер для іноземця – не несе будь-якої привілеї в Україні, а лише використовується для ідентифікації його органами податкової служби України при сплаті податків та зборів.

Ідентифікаційний номер для іноземця у м. Чернігові  можна отримати в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області за адресою: вул. Реміснича, 11.

Для цього слід підготувати пакет документів, в який входить:

Оригінал та копія закордонного паспорту іноземця;

Оригінал та копія перекладу паспорту іноземця, нотаріально завіреного (з обов’язковою копією сторінки паспорту, з відміткою про перетин кордону);

Оригінал та копія посвідки на тимчасове проживання або постійне проживання в Україні, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту (при наявності);

Довіреність (при необхідності);

Інші документи (при необхідності).

В разі виникнення додаткових питань можна звернутись за телефоном (0462) 652362.

 

                               Пресслужба Головного управління  ДПС у Чернігівській області