Р І Ш Е Н Н Я

 

від ____ ________ 2024 року

смт. Любеч

 

Про затвердження Тимчасового

порядку видалення дерев, кущів

та інших зелених насаджень

за межами населених пунктів на території

Любецької селищної ради

 

 

З  метою забезпечення належного контролю за використанням об’єктів рослинного світу на території району, недопущення виникнення аварійних і надзвичайних ситуацій, спричинених падінням зелених насаджень за межами населених пунктів, керуючись статтею 6 Закону України «Про рослинний світ», Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Любецька селищна рада,

 

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити  Тимчасовий порядок видалення дерев, кущів та інших зелених насаджень за межами населених пунктів на території Любецької селищної ради (дадається).
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію із земельних відносин, екології та охорони навколишнього природного середовища.

 

 

 

Селищний голова                                                       Валерій КОСТИЛЬОВ

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до рішення  Любецької селищної ради

_________ сесія восьме скликання

від ____ _________ 2024 року

 

Тимчасовий порядок видалення дерев, кущів та інших зелених насаджень

за межами населених пунктів на території Любецької селищної ради

 

  1. Тимчасовий порядок видалення дерев, кущів та інших зелених насаджень за межами населених пунктів на території Любецької селищної ради (надалі - Порядок) визначає процедуру видалення дерев, кущів та інших зелених насаджень (далі - зелені насадження) за межами населених пунктів на території Любецької селищної ради.
  2.  Видалення зелених насаджень  здійснюється у разі:
  • будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) житлових будинків, об'єктів інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, об’єктів благоустрою та інших об'єктів будівництва, що споруджуються за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету;
  • знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів;
  • ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах за межами населених пунктів на території Любецької селищної ради;
  • проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, трансформаторних підстанцій, розподільних пунктах системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і  кабельній електромережі;
  • досягнення деревами вікової межі;
  • провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;
  • запобігання виникнення надзвичайних ситуацій (подій), пов'язаних з забезпеченням безпечної життєдіяльності населення, в тому числі, безпеки дорожнього руху;
  • відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;
  • ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації;
  • ліквідація порослі на землях сільськогосподарського призначення, що перешкоджають використовувати земельні ділянки за цільовим  призначенням.
  1. Видалення зелених насаджень за межами населеного пункту здійснюється:

за рішенням виконавчого комітету Любецької селищної ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера.

Підставою для прийняття рішення щодо видалення зелених насаджень за межами населених пунктів є заява юридичної чи фізичної особи (далі – заявника) про видалення зелених насаджень.

  Заявник звертається до компетентного органу із заявою про необхідність видалення зелених насаджень з обґрунтуванням причин видалення.

4. Комісія з обстеження зелених насаджень що підлягають видаленню за межами населених пунктів на території Любецької селищної ради (далі – комісія), яка утворюється відповідно до рішення виконавчого комітету Любецької селищної ради, визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці та складає акт обстеження зелених насаджень (надалі – Акт), що підлягають видаленню за формою, що затверджена наказом Мінрегіону від 12.05.2009 року №127 «Про затвердження Методики визначення відновної вартості зелених насаджень». Кількість примірників Актів відповідає кількості сторін (організації, установи, представник заявника тощо), залучених до проведення обстеження.

    5. Голова Комісії в п’ятиденний термін від дати складання Акту подає на розгляд компетентного органу проєкт рішення про надання дозволу на видалення зелених насаджень, в якому зазначаються дані про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню. Компетентний орган здійснює розгляд зазначеного вище проєкту рішення та у разі його схвалення, надає копію рішення заявнику.

    6. За результатом проведеної роботи з обстеження зелених насаджень спеціалістами лісового господарства складаються відповідні відомості та проводиться матеріальна оцінка зелених насаджень.

    7. Підставою для проведення робіт по видаленню зелених насаджень за межами населених пунктів є Ордер за формою, що затверджена наказом Мінрегіона від 12.05.2009 року №127 «Про затвердження Методики визначення відновної вартості зелених насаджень» (крім випадків, передбачених пунктами 12,13 цього Порядку).

    8. Компетентний орган видає заявнику копію рішення на видалення зелених насаджень та Ордер протягом трьох робочих днів, організації - виконавцю надається копія Ордеру.

    9. У разі виявлення в процесі виконання робіт недоліків, вони підлягають усуненню виконавцем робіт.

10. Сплата відновної вартості зелених насаджень не проводиться у разі:

- будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту) житлових будинків, об’єктів інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури, благоустрою та інших об’єктів будівництва, що споруджуються за рахунок коштів державного чи місцевого бюджету;

- знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів;

- ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;

- відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;

- проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;

- досягнення деревом вікової межі;

- провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;

ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.

  1. У процесі ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації, а також у разі, коли стан зелених насаджень загрожує життю, здоров'ю громадян чи майну громадян та/або юридичних осіб, видалення зелених насаджень здійснюється негайно з подальшим оформленням акту обстеження відповідно до пункту 4 цього Порядку.

У разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія з’ясовує причину набуття деревами такого стану, про яку зазначається в складеному комісією акті.

  1. Видалення зелених насаджень на території меморіальних комплексів та кладовищах, розташованих за межами населеного пункту, здійснюється виконавчим комітетом без сплати їх відновної вартості. Компетентний орган укладає договір з виконавцем послуг про надання послуг з видалення зелених насаджень на території меморіальних комплексів та кладовищах, а також здійснює контроль за їх якісним проведенням.
  2. Видалення зелених насаджень на земельній ділянці, яка перебуває у приватній власності, та на присадибній ділянці здійснюється за рішенням власника (користувача) земельної ділянки без сплати їх відновної вартості.

 

 

 

 

 

Секретар селищної ради                                                   Алла СЛОБОДСЬКА

 

Аналіз регуляторного впливу. Проект рішення