ЗАЯВА

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

детального плану території загальною площею 8,7 га з включенням до детального плану території під’їзної дороги до полігону, яка проходить територією  Чернігівської області, кадастровий номер земельної ділянки 7424485600:09:001:0050, що розташована на території Любецької територіальної громади біля села Неданчичі (за межами населеного пункту), Чернігівського району, Чернігівської області за адресою: Комплекс будівель та споруд № 1 за межами населеного пункту село Неданчичі, Любецької територіальної громади, Чернігівського району, Чернігівської області.

 

Інформація про замовника :

Любецька територіальна громада Чернігівського району Чернігівської області

Юридична адреса: Чернігівська обл., Чернігівський р-н, с-ще Любеч, вул. Добринінська, буд. 60

Контактний номер телефону: 095-935-47-80

Електронна пошта: liubech_post@cg.gov.ua

1. Назва документа державного планування:

Детальний план території загальною площею 8,7 га з включенням до детального плану території під’їзної дороги до полігону, яка проходить по території  Чернігівської області, кадастровий номер земельної ділянки 7424485600:09:001:0050, що розташована на території Любецької територіальної громади біля села Неданчичі (за межами населеного пункту), Чернігівського району, Чернігівської області за адресою: Комплекс будівель та споруд № 1 за межами населеного пункту село Неданчичі, Любецької територіальної громади, Чернігівського району, Чернігівської області.

 

2.Оcновні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

«Детальний план території загальною площею 8,7 га з включенням до детального плану території під’їзної дороги до полігону, яка проходить по території  Чернігівської області, кадастровий номер земельної ділянки 7424485600:09:001:0050, що розташована на території Любецької територіальної громади біля села Неданчичі (за межами населеного пункту), Чернігівського району, Чернігівської області за адресою: Комплекс будівель та споруд № 1 за межами населеного пункту село Неданчичі, Любецької територіальної громади, Чернігівського району, Чернігівської області.

 

розроблено на підставі рішення тридцятої сесії восьмого скликання Любецької селищної ради Чернігівського району Чернігівської області  від 10 травня 2024 року «Про розроблення детального плану території».

Детальний план розробляється з метою:

Реконструкції полігону ТПВ призначений для збирання безпечних відходів, оброблення та видалення безпечних відходів.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою реконструкції, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами, формування пропозицій щодо можливого розташування об’єктів в межах проєктної території із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів  територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної  політики розвитку території району.

Містобудівна документація взаємопов’язана і розроблена відповідно до Закону України «Про Генеральну Схему планування території України», «Про регулювання містобудівної діяльності», ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території, ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», з урахуванням «Схема планування території Чернігівської області».

Схема планування території Чернігівської області, розроблена ДП УДНДІПМ «Діпромісто» імені Ю.М.Білоконя, затверджена Рішенням Чернігівської обласної ради (десята сесія шостого скликання) 28 вересня  2012 року «Про затвердження Схеми планування території Чернігівської області», яка є містобудівною документацією, що визначає вирішення планувальної основи для раціонального використання території, визначення пріоритетів розвитку господарського комплексу та інженерно-транспортної інфраструктури,  охорона навколишнього середовища, збереження культурної спадщини.

Крім цього, приймались до уваги національні, обласні та регіональні програми, які також визначають відповідні передумови для прийняття проєктних рішень, а саме:

  1. Директива № 2008/98/ЄС про відходи.

Основною метою Директиви є встановлення системи управління відходами, яка максимально зменшить негативний вплив на здоров’я людини та довкілля й забезпечить збереження природних ресурсів, а також чітко регламентує питання утворення та поводження із відходами.

  1. Директива про захоронення відходів на полігонах (1999/31ЄС) зі змінами і доповненнями, внесеними Регламентом (ЄС) № 1882/2003.

Основна мета Директиви – забезпечення контролю захоронення відходів для попередження чи зменшення шкідливих наслідків для довкілля і ризику для здоров’я людини, протистояння глобальному потеплінню шляхом прийняття заходів з метою зменшення утворення метану в захороненнях. Директива визначає низку умов, яким мають відповідати захоронення: розміщення, обладнання, нагляд, контроль, герметичність, а також заходи щодо попередження і захисту від будь-якої загрози довкіллю.

  1. Постанова Верховної Ради України «Про Основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки» затвердженою 5 березня 1998 року 188/98-ВР, визначено, що розв'язання екологічних проблем,  неможливе без широкого та активного міжнародного співробітництва, розроблення проєктної документації буде здійснюватися в рамках програми «U-LEAD з Європою» ;
  2. «Програма охорони навколишнього природного середовища Чернігівської області на 2021–2027 роки» затверджена рішенням третьої сесії обласної ради восьмого скликання 26 лютого 2021 року №45-3/VIII у частині підвищення ефективності роботи щодо поводження з відходами, серед яких – реконструкція полігонів. Загальною метою програми є зменшення  забруднення навколишнього природного середовища, забезпечення раціонального використання та відтворення природних ресурсів області, збереження здоров’я населення та проведення інформаційного забезпечення

природоохоронної діяльності, а також реалізація операційних цілей.

  1. Стратегія сталого розвитку Чернігівської області на період до 2027 року рішення двадцять п’ятої сесії обласної ради сьомого скликання 28 жовтня 2020 року № 43-25/VII, у частині пріоритетності прискорення економічного зростання регіонів та територій з низьким рівнем соціально-економічного розвитку із забезпеченням покращення стану навколишнього середовища та невиснажливого використання природних ресурсів;
  2. Національна стратегія управління відходами в Україні до 2030 року затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 8 листопада 2017 р. № 820-р, у частині врахування основних принципів Стратегії.
  3. проєкт Національного плану управління відходами до 2033 року, згідно до інформації розміщеної на офіційному сайті Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, у частині основних цілей цього проєкту;
  4. проєкт Регіональний план управління відходами Чернігівської  області на період до 2030 року згідно до інформації розміщеної на офіційному сайті Департаменту екології та природних ресурсів Чернігівської обласної державної адміністрації, у частині основних цілей цього проєкту.
  5. Стратегія  розвитку Любецької селищної  територіальної громади на 2021-2027 рр., однією зі стратегічних цілей якої є розвиток комунального господарства, дорожньої інфраструктури і охорона навколишнього середовища.

 

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення pecypciв).

Розроблення детального плану території передбачає формування проєктних рішень на всю територію проєктної ділянки. Проєктні рішення охоплюють усі види діяльності, які провадяться або провадження яких заплановане в перспективі на території ділянки.

Проєктні рішення архітектурно-планувальної організації та потреби територіального розвитку обумовлюються в тому числі завданням на розроблення детального плану території.

Згідно наданих вихідних матеріалів земельна ділянка загальною площею 8,7 га з включенням до детального плану території під’їзної дороги до полігону, яка проходить по території  Чернігівської області, кадастровий номер земельної ділянки 7424485600:09:001:0050, що розташована на території Любецької територіальної громади біля села Неданчичі (за межами населеного пункту), Чернігівського району, Чернігівської області за адресою: Комплекс будівель та споруд № 1 за межами населеного пункту село Неданчичі, Любецької територіальної громади, Чернігівського району, Чернігівської області.

Площа земельної ділянки складає - 8,7 га. Кадастровий номер ділянки: 7424485600:09:001:0050. Призначення:11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води). Категорія: Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Проєкт визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон, природоохоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах, які визначені законодавством України та низкою нормативно-правових актів та у сфері забезпечення норм санітарної гігієни та охорони навколишнього природного середовища поза територією населених пунктів.

Згідно Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», об'єкт планованої діяльності відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля – відповідно до ст.3, частини 3, пункту 11, підпункту 6, а саме: об’єкти оброблення відходів, що не є небезпечними, потужністю менше 100 тонн на добу.
 

4. Ймовірні наслідки.

Ймовірні види впливу на навколишнє середовище:

– викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, розрахункові та фактично заміряні приземні концентрації яких не повинні перевищувати значення гранично допустимих концентрацій (ГДК), та пересувних джерел забруднення, а саме викиди автомобільної та виробничої техніки;

– в період будівництва об’єктів вплив на водне середовище під час будівництва можливий під час аварійних проливів палива і мастил працюючих механізмів.

– акустичне забруднення, розрахунковий граничнодопустимий рівень якого в житловій забудові не повинен перевищувати допустимий рівень шуму на території населених місць;

– відходи виробництва. В період будівельних робіт утворюватимуться: будівельне сміття, вийнятий ґрунт, залишки використаних електродів, обрізки використаного кабелю, залишки лакофарбових виробів, використані пакувальні матеріали, тверді побутові відходи.

– вплив на техногенне середовище. Негативного впливу на найближчі техногенні об’єкти не очікується.

-вплив на рослинний і тваринний світ.  Незначним, короткопливним об’єктом впливу на тваринний світ під час будівництва служитиме робота будівельної техніки та інвентарю. Шум механізмів може відлякувати птахів у період гніздування.

– вплив на соціальне середовище. Створення нових робочих місць, сприяння розвитку малого i середнього бізнecy, наповнення бюджетів різних рівнів, розвиток інфраструктури району.

Території та об’єкти природно-заповідного фонду, а також зарезервовані території цінні для заповідання в межах або поряд із земельною ділянкою, на яку розробляється вищезазначений детальний план території, відсутні.

Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, не передбачаються.

 

5.      Виправдані  альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Вибір земельної ділянки проведено з урахуванням варіантів можливого розвитку i техніко-економічних міркувань з урахуванням найбільш економічного використання земель, транспортного сполучення та соціально-економічного розвитку району.

Будуть розглянуті альтернативні варіанти щодо технічного та технологічного забезпечення об’єктів будівництва планової діяльності.

У ході стратегічної екологічної оцінки передбачається розгляд планувальних альтернатив, а саме: 1) Альтернатива 1 – “Нульовий сценарій”: за умов відсутності здійснення реконструкції полігону та продовження функціонування в існуючих умовах; 2) Альтернатива 2 – реалізація та впровадження планувальних реконструкторських рішень;

6. Дослідження, які необхідно провести, методи i критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні i формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту CEO передбачається використовувати наступну інформацію:

•        доповіді про стан навколишнього природного середовища;

•        статистичну інформацію;

•        інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проєкту;

•        дані моніторингу стану довкілля;

•        iнша доступна інформація.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам i правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

  Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначено доцільність i прийнятність планованої діяльності i обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно-правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища.

Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» до звіту про СЕО включено ряд оцінок:

- аналіз контексту планування, аналіз поточного стану довкілля і тенденцій його змін, цільовий аналіз та аналіз наслідків виконання ДДП для довкілля, оцінку альтернативних сценаріїв, а також рекомендації щодо пом’якшення впливу на довкілля та заходи із запобігання несприятливого впливу;

- враховано вимоги Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

- відповідно до вимог Закону України «Про охорону атмосферного повітря» передбачено заходи щодо збереження та відновлення природного стану атмосферного повітря, створення сприятливих умов для життєдіяльності, забезпечення екологічної безпеки та запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров’я людей та навколишнє природне середовище;

- відповідно до вимог Земельного Кодексу України та Закону України «Про охорону земель» передбачено заходи щодо забезпечення раціонального використання та охорони земель;

- передбачено ресурсозберігаючі, захисні, відновлювальні, санітарні та охоронні технічні заходи, стосовно зменшення негативного впливу на навколишнє середовище і щодо запобігання розвитку небезпечних процесів;

У ході CEO проведено оцінку факторів ризику i потенційного впливу на стан навколишнього природного середовища, враховано екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного i стабільного соціально-економічного розвитку району та підвищення якості життя населення.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля визначені законодавством та нормативно-правовими актами а також державними, обласними, районними та місцевими цільовими програмами щодо охорони та відтворення довкілля.

Серед ключових заходів, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків, слід виділити: для атмосферного повітря: - інтенсивне озеленення та упорядкування санітарно-захисних зон (між джерелами забруднення та житловою забудовою); заходи спрямовані на зменшення пилового забруднення, шляхом розширення зелених смуг, насадження рослин, з гарними пилоочисними властивостями, буде запропонований перелік рекомендованих видів для озеленення територій; - впровадження енергоефективних технологій; - розроблення спеціальних заходів щодо охорони атмосферного повітря на випадок виникнення надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру; - здійснення постійного моніторингу за джерелами викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря. для ґрунтового покриву: - здійснення заходів по боротьбі з ерозією ґрунтів, - здійснення комплексу заходів з інженерної підготовки та захисту території.

для біорізноманіття: - поліпшення стану і збереження існуючих, а також створення нових зелених насаджень; - формування санітарно-захисних зон (озеленення, благоустрій).

Окрім того, комплекс проєктних рішень, що приймається для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків від планової діяльності, включатиме: - ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних ресурсів nа ін.; - планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон, озеленення території та ін.; - заходи із покращення стану компонентів довкілля; - охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності

Також, будуть розглянуті заходи спрямовані на усунення або зменшення шкідливого впливу на людину факторів середовища життєдіяльності у відповідності до вимог Закону України «Про систему громадського здоров’я».

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку;

Пропонується така структура Звіту  СЕО:

  1. 1.Зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування
  2. 2.Характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено
  3. 3.Характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу
  4. 4.Екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом
  5. 5.Зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування
  6. 6.Опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків
  7. 7.Заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування
  8. 8.Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення
  9. 9.Заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
  10. 10.Опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
  11. 11.Резюме нетехнічного характеру інформації розраховане на широку аудиторію

 

9. Орган, до якого подаються зауваження i пропозиції, та строки їх подання.

 

Любецька територіальна громада Чернігівського району Чернігівської області

Юридична адреса: Чернігівська обл., Чернігівський р-н, с-ще Любеч, вул. Добринінська, буд. 60

Контактний номер телефону: 095-935-47-80

Електронна пошта: liubech_post@cg.gov.ua

Строк подання зауважень і пропозицій становить 10 днів з дня оприлюднення Заяви.

 

 

 

10. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Заяву оприлюднено на сайті Любецької територіальної громади, інформація доступна за посиланням: https://liubech-gromada.gov.ua/news/1727875876/

Також інформація доступна в 3 (трьох) публічних місцях інформація на яких розміщена 02.10.2024 р.

  • на дошці оголошень за адресою с-ще Любеч, вул. Добринінська, 60,
  • на дошці оголошень за адресою с-ще Любеч, вул. Миру, 30
  • на дошці оголошень за адресою с-ще Любеч, вул. Чернігівська, 40