Аналіз регуляторного впливу проекту рішення

Любецької селищної ради «Про затвердження Правил утримання домашніх тварин на території Любецької територіальної громади»

 

розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 05 лютого 2015 року № 156-VIII (зі змінами та доповненнями) та Методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308 (зі змінами та доповненнями).

 

Назва регуляторного акта:         проект «Про затвердження Правил       

                                              утримання домашніх тварин на території 

                                              Любецької територіальної громади».

 

Регуляторний орган:                   Любецька селищна рада.

 

  1. Визначення проблеми

Правила утримання домашніх тварин на території Любецької  територіальної громади (далі – Правила)  розроблені для врегулювання відносин у сфері поводження з домашніми травинами – котами та собаками, забезпечення відповідного санітарного, екологічного та епізоотичного стану територій.             Статтею 9 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»  визначено,  що Правила утримання домашніх тварин установлюються органами місцевого самоврядування.

На сьогодні у Любецькій  територіальній громаді не виключені випадки, пов’язані з неналежним утриманням домашніх та безпритульних тварин. Має місце безконтрольне знаходження домашніх собак та котів за межами помешкання власників. Домашні тварини переважно перебувають без супроводу власника, без повідка та намордника, в тому числі собаки потенційно небезпечних порід, що призводить до нападів собак на людей та інших тварин, неконтрольованого розмноження тварин, з’являються незручності для жителів громади. Через відсутність механізму реєстрації ненеможливо встановити власника тварини, яка спричинила шкоду та знайти власників для загублених тварин.

Неконтрольоване розмноження безпритульних тварин призводить до погіршення епідеміологічної ситуації у громаді, може сприяти виникненню епізоотій, створює загрози для мешканців та гостей громади.

Дана проблема поширюється в межах громади та впливає на всіх її членів, як тих, що мають домашніх тварин, так і тих що їх не мають, але можуть їх зустріти в громадських місцях.

На державному рівні прийнято ряд законів («Про захист тварин від жорстокого поводження», «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про ветеринарну медицину» інші) та нормативно-правових актів з питань утримання тварин та поводження з ними, але вони не регулюють усі питання, які постають перед органом місцевого самоврядування, жителями громади в зазначеній сфері.

 

  1. Цілі  регулювання

         Правила встановлюють порядок утримання, поводження з домашніми тваринами в умовах населених пунктів територіальної громади, визначають права і обов’язки юридичних та фізичних осіб – власників/осіб, які утримують собак та котів, а також порядок контролю у цій сфері.

          Правила містять загальнообов’язкові на території Любецької громади норми, за порушення яких передбачена відповідальність згідно з нормами чинного законодавства України.

 

  1. Альтернативні способи досягнення цілей

Перша альтернатива – залишити дану ситуацію без змін.

Дана альтернатива є неприйнятною, як для мешканців Любецької громади, так і для Любецької селищної ради, як органу місцевого самоврядування.

 Друга альтернатива – відмова від регулювання.

 Дана альтернатива є неприйнятною, як для мешканців Любецької громади, так і для Любецької селищної ради, як органу місцевого самоврядування.

При відмові від регулювання даної проблеми погіршиться санітарний, екологічний та епізоотичний стан території, що буде негативно впливати на здоров’я   мешканців та стан навколишнього природного середовища. 

         Третя альтернатива – прийняти запропоноване рішення.

          Дана альтернатива є актуальною та адекватною ситуації, що склалася та досягає завдань регулювання.

 

  1. Механізми розв’язання проблеми

 Для розв’язання  проблеми, зазначеної в розділі 1 цього Аналізу, пропонується  Любецькій селищній раді затвердити «Правила утримання домашніх тварин на території Любецької територіальної громади».

 

  1. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Можливість досягнення цілей, передбачених у розділі 2 цього Аналізу в разі прийняття зазначеного рішення є цілком реальною та обґрунтованою. Ефективне досягнення мети проекту можливо за співпраці Любецької селищної ради,  виконавчих органів селищної ради, правоохоронних, контролюючих органів та жителів Любецької громади.

 

  1. Визначення очікуваних результатів прийняття акта

 

Таблиця вигод і витрат

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Місцева влада

Посилення відповідальності власників/осіб, які утримують котів і собак щодо поводження з домашніми тваринами в умовах населених пунктів громади.

 Наявних витрат не вбачається.

 

 

Населення

Поліпшення екологічного, естетичного,  санітарно-гігієнічного та епізоотичного стану в населених пунктах громади, здоров’я та безпеки їх мешканців.

Наявних витрат не вбачається.

 

  1. Строк дії акта

     Строк дії зазначеного регуляторного акта необмежений, з можливістю внесення до нього змін.

 

  1. Показники результативності регуляторного акта

Прийняття запропонованого проекту регуляторного акта дасть можливість:

- сприяти підвищенню рівня безпеки мешканців громади, пов’язаних з домашніми та безпритульними тваринами;

- створити умови для контролю за домашніми тваринами, в тому числі захисту від жорстоко поводження з домашніми тваринами;

- мінімізувати випадки жорстокого поводження з тваринами;

- зменшити покуси та напади тварин на людей та інших тварин;

- посилити відповідальності власників/осіб, які утримують домашніх  тварин;

-  покращити санітарний стану території, екологічної та епізоотичної  ситуації в громаді.

 

  1. Заходи  відстеження результативності регуляторного акта

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.

          Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься через рік після прийняття, у формі звіту.

Періодичні відстеження результативності будуть здійснюватись раз на кожні три роки, починаючи від дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності.

 У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань, шляхом аналізу якісних та кількісних показників дії цього регуляторного акта, будуть вноситись відповідні зміни.   

 

 

Селищний голова                                             Валерій КОСТИЛЬОВ