Рішення Про створення Ради безбар’єрності при виконавчому комітеті Любецької селищної ради
Україна
ЛЮБЕЦЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЧЕРНІГІВСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ
РІШЕННЯ
від 10 січня 2025 року с-ще Любеч № 17
Про створення Ради безбар’єрності
при виконавчому комітеті
Любецької селищної ради
Відповідно до статті 40 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на виконання Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 336-р, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 443 «Про утворення Ради безбар’єрності», з метою створення безбар’єрного простору та безперешкодного середовища для всіх груп населення, в тому числі осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення на території Любецької територіальної громади, виконавчий комітет Любецької селищної ради
ВИРІШИВ:
1. Утворити та затвердити склад Ради безбар’єрності при виконавчому комітеті Любецької селищної ради, додоток №1 додається.
2. Затвердити Положення про Раду безбар’єрності при виконавчому комітеті Любецької селищної ради, додаток №2 додається.
3. Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.
Селищний голова Валерій КОСТИЛЬОВ
Додаток №1
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням виконавчого комітету
Любецької селищної ради
від 10.01.2025 року № 17
СКЛАД
Ради безбар’єрності Любецької селищної ради
№ з/п |
Посада у складі Ради |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Посада |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Голова Ради |
КОСТИЛЬОВ Валерій Миколайович |
Селищний голова |
2 |
Заступник голови Ради |
ПЕТРЕНКО Юрій Олексійович |
Заступник селищного голови з питань діяльності виконавчих органів ради |
3 |
Секретар Ради |
КУХАРЕНКО Тетяна Станіславівна
|
Керуюча справами виконавчого комітету |
4 |
Член Ради |
ГРИЩЕНКО Тетяна Миколаївна |
Начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту |
5 |
Член Ради |
ШУЛЬГА Людмила Миколаївна |
Начальник відділу комунальної власності, земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства |
6 |
Член Ради |
КОПИЧ Ірина Миколаївна |
Головний спеціаліст відділу комунальної власності, земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства |
7 |
Член Ради |
ЛЮШНЯ Оксана Ігорівна |
Головний спеціаліст відділу комунальної власності, земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства |
8 |
Член Ради |
ГУТНИК Юлія Сергіївна |
Начальник відділу культури та туризму |
9 |
Член Ради |
МАРИНЕЦЬ Валентина Миколаївна |
Начальник служби у справах дітей |
10 |
Член Ради |
КУПРІЄНКО Галина Олексіївна |
Начальник відділу соціального захисту населення |
11 |
Член Ради |
СТЕЛЬМАХ Юлія Дмитрівна |
Начальник відділу економічного розвитку та інвестицій |
12 |
Член Ради |
ОЗДОЄВА Наталія Федорівна |
Директор Комунального закладу Центр надання соціальних послуг |
13 |
Член Ради |
ШАПОВАЛ Інна Миколаївна |
Депутат Любецької селищної ради |
14 |
Член Ради |
ПИЛИПЕНКО Юрій Григорович |
Директор Любецького ліцею |
Керуюча справами
виконавчого комітету
Любецької селищної ради Тетяна КУХАРЕНКО
Додаток №2
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням виконавчого комітету
Любецької селищної ради
від 10.01.2025 року № 17
ПОЛОЖЕННЯ
про Раду безбар’єрності Любецької селищної ради
- Мета, завдання та повноваження Ради безбар’єрності Любецької селищної ради
Рада безбар’єрності (надалі за текстом - Рада) є постійним консультативно-дорадчим органом при виконавчому органі Любецької селищної ради, що утворюється з метою:
- створення безбар’єрного простору;
- сприяння захисту й забезпечення повного й рівного здійснення всіма людьми всіх прав людини й основоположних свобод, заохоченні поважання до притаманної їм гідності;
- системного залучення представників Любецької територіальної громади до моніторингу за реалізацією державних політик, стратегічних та операційних документів, та їх ефективністю, в частині створення безбар'єрного простору.
Рада безбар’єрності у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням про Раду безбар’єрності при виконавчому органі Любецької селищної ради.
Основними завданнями Ради є:
- сприяння створенню безбар'єрного простору в 6 напрямах: економічному, освітньому, інформаційному, цифровому, фізичному та суспільно-громадянському, а також перевірці результатів діяльності за 4 складовими - безбар’єрність вулиць і приміщень, безбар’єрність публічних послуг, безбар’єрність товарів загального користування, безбар’єрність публічної інформації;
- сприяння формуванню та реалізації стратегічних, операційних і фінансових документів та показників виконання щодо системного впровадження конкретних заходів на території Любецької територіальної громади з тим, щоб в довгостроковій перспективі крок за кроком формувати безбар'єрний простір, враховуючи потреби різних людей, створюючи умови життя комфортні для всіх, прибираючи бар'єри та обмеження;
- підготовка пропозицій щодо формування та реалізації політики Любецької селищної ради у сфері створення безбар’єрного простору;
- визначення шляхів, механізму і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час реалізації державної та місцевої політики на території Любецької територіальної громади у створенні безбар’єрного простору;
- сприяння забезпеченню координації дій органів державної влади та Любецької селищної ради з питань створення безбар’єрного простору на території громади;
- підготовка пропозицій щодо удосконалення нормативно-правової бази та підвищення ефективності діяльності Любецької селищної ради з питань створення безбар’єрного простору;
- моніторинг показників, індикаторів, контрольних точок виконання завдань, зазначених у стратегічному документі і у зв'язку із напрямами безбар'єрності;
- моніторинг суспільної думки щодо просування у реалізації кроків до безбар’єрного простору.
Рада відповідно до покладених на неї завдань:
- проводить аналіз стану справ та причин виникнення питань у процесі реалізації місцевої політики у сфері створення безбар’єрного простору;
- вивчає результати діяльності Любецької селищної ради, підприємств, установ та організацій з питань створення безбар’єрного простору;
- проводить моніторинг стану виконання Любецькою селищною радою покладених на неї завдань або визначених самостійно завдань щодо створення безбар’єрного простору;
- бере участь у розроблені проєктів нормативно-правових актів з питань створення безбар’єрного простору;
- подає виконавчому органу Любецької селищної ради розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.
Рада має право:
- отримувати в установленому порядку від центральних органів виконавчої влади, Любецької селищної ради, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
- залучати до участі у своїй роботі представників Любецької селищної ради, підприємств, установ та організацій (за погодженнями з їх керівниками), а також фахівців і незалежних експертів (за згодою);
- утворювати в разі потреби для виконання покладених на неї завдань постійні або тимчасові факультативні, експертні та робочі групи;
- організовувати проведення конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів.
Рада під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з державними органами, Любецькою селищною радою, підприємствами, установами, організаціями Любецької територіальної громади, незалежними експертами та громадськістю.
- Організаційна структура Ради
Раду очолює голова, яким за посадою є селищний голова Любецької селищної ради.
Рада утворюється у складі голови, заступника голови, секретаря та членів Ради.
Персональний склад Ради затверджує виконавчий комітет Любецької селищної ради шляхом прийняття відповідного рішення.
Персональний склад Ради формується та затверджується строком на 2 роки.
Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.
- Принципи та підходи при формуванні персонального складу Ради
Принципи формування персонального складу Ради визначаються як базис, основні ідеї процесу включення членів у склад такого органу.
При формуванні персонального складу Ради задля забезпечення її ефективності та дієвості слід залучати фахівців з досвідом.
При формуванні персонального складу Ради включити до її складу щонайменше по одному представнику:
- профільних структурних підрозділів Любецької селищної ради;
- представників громадянського суспільства;
- профільних депутатських комісій Любецької селищної ради;
- а також - забезпечити участь мотивованих представників міжнародних організацій з відповідним досвідом вирішення питань пов'язаних із формуванням безбар'єрного простору (за наявності), представників бізнес спільнот (за згодою).
При формуванні персонального складу Ради важливими принципами є принципи компетентності, прозорості та рівних можливостей.
При формуванні персонального складу Ради забезпечується репрезентативність та включеність різних суспільних груп, зокрема:
- гендерна рівність (рекомендується забезпечувати представництво однієї статі у співвідношенні щонайменше 30/70 відсотків);
- представництво різних етнічних та культурних, суспільних груп, врахування соціокультурних особливостей населення Любецької територіальної громади (рекомендується враховувати такі групи, як внутрішньо переміщені особи (ВПО), ветерани та ветеранки, батьки з маленькими дітьми, діти та дорослі з функціональними порушеннями, жінки, молодь, літні люди);
- представництво інституцій громадянського суспільства, громадських організацій.
Кількісний склад Ради визначається із врахуванням кількісного складу населення кожної громади.
- Форми роботи Ради
Формою роботи Ради є засідання, що проводяться за рішенням її голови з періодичністю визначеною самостійно Радою, але не рідше ніж один раз на квартал.
Засідання Ради веде голова, а в разі його відсутності - заступник голови.
Засідання Ради вважається правомочним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях Ради забезпечує її секретар.
За результатами засідань Рада готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів Ради.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається усім членам Ради та виконавчому органу Любецької селищної ради.
Член Ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання. Пропозиції (рекомендації) до протоколу засідання можуть подавати у письмовій формі лише члени Ради, які брали участь у відповідному засіданні, протягом трьох робочих днів з дати його проведення.
Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом прийняття виконавчим комітетом Любецької селищної ради або Любецькою селищною радою рішення, проєкт якого вносить орган виконавчої влади відповідно до своїх повноважень.
Кожному засіданню Ради передують зустрічі з представниками громадськості щодо питань та проблематики, пов'язаних із створенням безбар'єрного простору. Метою таких зустрічей є швидкий зріз реального стану справ щодо реалізації відповідних стратегічних та операційних документів на території Любецької територіальної громади. Результати таких зустрічей трансформуються у проєкти рішень уповноваженою особою та виносяться на засідання Ради безбар”єрності Любецької селищної ради. Селищний голова може самостійно проводити такі зустрічі чи брати в них участь, може визначати осіб, хто проводить такі зустрічі: чи з членів відповідної Ради, чи залучених експертів, представників інститутів громадянського суспільства.
Про результати таких зустрічей голова Ради або уповноважена ним особа інформує відповідну Раду та пропонує шляхи вирішення озвучених питань та проблем.
Формами роботи членів Ради можуть бути:
- громадські обговорення та консультації, зустрічі;
- робочі групи та комітети;
- організація конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів;
- вивчення досліджень та аналітична робота;
- електронні платформи для залучення громадськості;
- партнерства з громадськими організаціями, тощо.
Члени Ради у період між засіданнями Ради задля максимально ефективного досягнення цілей та завдань визначених Радою самостійно обирають форми власної роботи.
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради здійснює виконавчий орган Любецької селищної ради.
- Звітування, аналіз та оцінка ефективності реалізації завдань стратегічного документа
Рада здійснює оцінювання ефективності та результативності реалізації стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в Любецькій територіальній громаді, що ґрунтується на результатах виконання планів заходів та завдань, визначених стратегічними документами та досягнення індикаторів результативності їх реалізації.
Контроль за реалізацією стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в Любецькій територіальній громаді здійснюється визначеними у стратегічних документах органами, шляхом подання до Ради безбар’єрності звітів, не пізніше, ніж через шість місяців після прийняття та затвердження стратегічного документу, а в подальшому - із визначеною Радою систематичністю (щоквартально, щомісячно, щорічно тощо), але не рідше ніж один раз на шість місяців.
З метою дотримання об’єктивності та неупередженості до проведення моніторингу реалізації стратегічних документів можуть залучатися громадські організації, незалежні інституції та експерти.
Керуюча справами
виконавчого комітету
Любецької селищної ради Тетяна КУХАРЕНКО
Про створення Ради безбар’єрності при виконавчому комітеті Любецької селищної ради