Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту:
Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту:
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту:
«Детальний план території земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 110,0000 га з кадастровим номером 7424485600:10:001:0250, для будівництва та експлуатації сонячної електростанції орієнтовною потужністю 65 МВт, яка розташована: Чернігівська область, Чернігівський район, Неданчицька сільська рада (за межами населеного пункту село Неданчичі)»
№№ з/п |
Найменування (згідно зі ст.3 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку») |
Інформація щодо проекту документа державного планування |
|
|
Замовник |
Любецька селищна рада Чернігівського району Чернігівської області |
|
|
Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування |
Територія розробки детального плану території розташована за межами населеного пункту с. Неданчичі Любецької територіальної громади Чернігівського району Чернігівської області. Кадастровий номер 7424485600:10:001:0250. Площа 110,00 га. Цільове призначення земельної ділянки: 14.01 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій. Тип власності – комунальна власність. Категорія – землі сільськогосподарського призначення. У межі детального плану території потрапляють земельні ділянки без внесення до них змін, а саме:
Основні цілі ДПТ:
Зв’язок з іншими документами державного планування:
Містобудування Закони України:
Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України:
Державні будівельні норми (ДБН):
Накази ЦОВВ:
Землеустрій Закони України:
Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України:
Охорона здоров’я Закони України:
Нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України:
Накази ЦОВВ:
|
|
|
Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів) |
Згідно Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», що вступив в дію з 12 жовтня 2018 року, змін до пункту 4 статті 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та у відповідності із ст.3, пункт 3, підпункт 4 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», даний детальний план території «земельної ділянки сільськогосподарського призначення площею 110,0000 га з кадастровим номером 7424485600:10:001:0250, для будівництва та експлуатації сонячної електростанції орієнтовною потужністю 65 МВт, яка розташована: Чернігівська область, Чернігівський район, Неданчицька сільська рада (за межами населеного пункту село Неданчичі)», підлягає стратегічній екологічній оцінці відповідно :
|
|
|
Ймовірні наслідки |
|
|
|
- для довкілля, у тому числі для здоров’я населення |
Ймовірні види впливу на навколишнє середовище: – викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел, розрахункові та фактично заміряні приземні концентрації яких не повинні перевищувати значення гранично допустимих концентрацій (ГДК), та пересувних джерел забруднення, а саме викиди автомобільної техніки; – в період будівництва об’єктів вплив на водне середовище відсутній; – в процесі експлуатації: водопостачання – від проектної артезіанської свердловини; – акустичне забруднення – відсутній (за межами населеного пункту) – відстань до житлової забудови становить 0,6 км; – на соціальне середовище – створення нових робочих місць, сприяння розвитку малого і середнього бізнесу, наповнення бюджетів різних рівнів, розвиток інфраструктури району. Негативного впливу під час планової діяльності на довкілля та здоров’я населення відсутнє. |
|
- для територій з природоохоронним статусом |
Об’єкти з природоохоронним статусом, які створені з метою охорони природних ландшафтів від надмірних змін внаслідок господарської діяльності людини на території України (заповідники, національні парки, заказники) в межах територій проекту та на прилеглих територіях відсутні – відповідно наданих держінтересів. |
||
- транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення |
Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні. |
||
|
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено |
Необхідності у розгляданні альтернатив планованої діяльності (у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено) - немає. Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності відповідно заяви орендаря земельної ділянки. |
|
|
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки |
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для підготовки Звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію (за її наявності): - інформацію, яка міститься в інших законодавчих актах і має відношення до проекту детального плану території; - статистичну інформацію щодо району планованої діяльності; - дані моніторингу існуючого стану довкілля (кліматичні, метеорологічні, гідрологічні спостереження, дані про фонове забруднення та ін.); - дані топографічних та геологічних вишукувань; - комп’ютерні програмні комплекси для розрахунку розсіювання забруднюючих речовин в приземному шарі атмосферного повітря; - іншу доступну інформацію. |
|
|
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування |
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами. Зокрема, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог: а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій; б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища; в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів; г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення; д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні; е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб; є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час провадження діяльності, пов’язаної з поводженням з генетично модифікованими організмами. Зважаючи на державну політику в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, зокрема огороджуючі конструкції з мінімальним коефіцієнтом теплопровідності, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо. |
|
|
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку |
Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Звіт про стратегічну екологічну оцінку (надалі Звіт про СЕО) складається з 11 розділів, обсяг яких визначається розробником у відповідності із специфікою території. Таким чином, у Звіті про СЕО мають бути відображені: 1) зміст та основні цілі комплексного плану, його зв’язок з іншими документами державного планування; 2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо комплексний план не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються комплексного плану, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень); 5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються комплексного плану, а також шляхи врахування таких зобов’язань під його підготовки; 6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків; 7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків; 8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки); 9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; 10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності); 11) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10, розраховане на широку аудиторію. |
|
|
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання |
Зауваження і пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються у письмовій формі до Любецької селищної ради Чернігівського району Чернігівської області за адресою: 15041, Чернігівська область, Чернігівський район, с-ще Любеч, вулиця Добринінська, 60., начальнику відділу комунальної власності, земельних відносин, містобудування, архітектури та житлово-комунального господарства Любецької селищної ради Чернігівського району Чернігівської області - Шульзі Людмилі Миколаївні за № тел.: 0668992689 на електронну пошту: liubech_post@cg.gov.ua, у строк, що не перевищує 10 днів з дня оприлюднення цієї заяви у трьох публічних місцях та на офіційному веб-сайті громади. |
|
В.о. голови Любецької селищної ради Алла СЛОБОДСЬКА