Фото без описуНа території Любецької ОТГ діє    комунальний заклад Центр надання соціальних послуг Любецької селищної ради, який створено згідно Рішення вісімнадцятої сесії сьомого скликання Любецької селищної ради Ріпкинського району Чернігівської області від 27 червня 2019 року, який забезпечує соціальними послугами жителів  28 населених пунктів громади. В центрі працює 18 чоловік.

З 01 жовтня 2019 року в центрі відкрито та функціонує відділення соціальної допомоги вдома. Відділенням соціальної допомоги вдома  надаються послуги 114 особам  (всі у сільській місцевості), з них: на безоплатній основі - 76, на платній основі - 38. Соціальні послуги здійснюють 14 соціальних робітників.

З січня 2020 року відкрито відділення соціальної роботи для сім’ї дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах, в якому на обліку перебуває 24 сім’ї в СЖО. Цим відділенням надаються наступні послуги:

  • соціальна профілактика;
  • консультування;
  • посередництво;
  • представництво інтересів;
  • кризове та екстрене втручання;
  • соціальний супровід;
  • послуга соціальної адаптації та реабілітації;
  • фізичний супровід осіб з інвалідністю, які пересуваються на кріслах колісних, мають порушення зору;
  • соціальний супровід при працевлаштуванні.

З червня поточного року відкрито відділення організації надання адресної, натуральної допомоги, де функціонує банк вживаного одягу, пункт прокату реабілітаційних засобів (коляски інвалідні).

Центром за період діяльності налагоджено співпрацю із благодійними організаціями,  які посприяли у наданні гуманітарної допомоги для дітей сімей у СЖО  (продуктові набори, засоби особистої гігієни, одяг), а також, згідно Програми соціальної підтримки сім’ї, дітей та молоді на 2020 рік Любецькою селищною радою були виділені кошти для придбання подарункових наборів до Дня захисту дітей (солодощі, книжки, кольорові олівці, фломастери, альбоми для малювання та ін.).

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від   01 червня 2020 року № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» та наказу Мінсоцполітики України від 27.12.2013 № 904 «Про затвердження Методичних рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки  якості соціальних послуг» та наказу директора комунального закладу  Центр надання соціальних послуг Любецької селищної ради від 22.06.2020р. № 78-од  «Про організацію і проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг» було проведено внутрішню оцінку якості та моніторинг соціальних послуг наданих  в період з 01 січня 2020 року по 30 червня 2020 року.

У КЗ Центр НСП здійснено поетапне проведення внутрішньої оцінки якості та моніторинг соціальних послуг. Була створена комісія з проведення внутрішньої оцінки якості соціальних послуг. В ході організації моніторингу та оцінки якості послуг застосовувався план проведення заходів. Було призначено відповідальну особу з організації і проведення оцінки якості соціальних послуг. Під час проведення моніторингу застосовувалися наступні методологічні заходи: перевірка та аналіз документації у тому числі звернень отримувачів соціальних послуг, спостереження за процесом надання соціальних послуг, опитування отримувачів соціальних послуг, бесіди з персоналом центру.

Рішенням першого засідання комісії з проведення оцінки якості визначено охопити внутрішньою оцінкою підопічних відділення соціальної допомоги вдома шляхом опитування/анкетування по 2 особи у кожного соціального робітника; відділення соціальної роботи для сім’ї, дітей та молоді 12 сімей.

Шляхом оцінки якості соціальних послуг у відділення соціальної допомоги вдома охоплено 23,7%  підопічних -  27 осіб (на платній основі - 6 осіб, на безоплатній основі - 21 особа); у відділенні соціальної роботи для сім’ї, дітей та молоді 50% підопічних - 12 сімей.

Оцінка якості соціальних послуг визначалась із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальних послуг.

Внутрішня оцінка проводилась у спокійній, діловій обстановці, особливих складнощів у її проведення не виникало. Комісія працювала згідно графіка злагоджено, оперативно та ефективно відповідно до Державного стандарту догляду вдома, та Державного стандарту соціального супроводу сімей, які перебувають у СЖО.

При проведенні внутрішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувались показники якості соціальних послуг, зокрема: адресність та індивідуальний підхід, результативність, своєчасність, зручність, доступність та відкритість, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, професійність.

 

 

Відділення соціальної допомоги вдома:

Показник «Адресність та індивідуальний підхід, результативність»: згідно звернень громадян визначено індивідуальні потреби у соціальних послугах підопічних 100%. Всі особові справи отримувачів соціальної послуги догляд вдома містять індивідуальні плани, які відповідають визначеним індивідуальним потребам, договір про надання соціальної послуги. Перегляд індивідуальних планів здійснюється відповідно до вимог Державного стандарту у визначені терміни. Згідно проведеного опитування 100% опитаних підопічних задоволені якістю соціальної послуги догляд вдома.

Показник «Своєчасність»: рішення про надання соціальної послуги догляду вдома чи відмови у її наданні приймаються головою Любецької селищної ради протягом 14 календарних днів з моменту звернення (подачі заяви) отримувачем 100%. Визначення ступеня індивідуальних потреб та складання індивідуального плану здійснюється з дотриманням термінів 100%. Двосторонній договір підписується з кожним отримувачем вчасно 100%. Строки та терміни надання соціальної послуги відповідають зазначеним у договорі.

Показник «Доступність та відкритість»: власного приміщення центр не має, а розташований у приміщенні Любецької селищної ради. Приміщення знаходиться на І поверсі будівлі та обладнане пандусом, що є безперешкодним доступом для відвідувачів. Санітарним нормам приміщення центру відповідає.

Показник «Повага до гідності отримувачів соціальної послуги, результативність»: під час проведення внутрішнього моніторингу отримувачі соціальних послуг позитивно оцінили ставлення до них соціальних робітників 100%. Працівники  центру ввічливо та коректно ставляться до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігають в таємниці конфіденційну інформацію, отриману в процесі виконання службових обов’язків. Фактів негуманних і дискримінаційних дій щодо отримувачів послуг не зафіксовано.

Показник «Професійність»: штатний розпис сформовано відповідно до чинного законодавства з урахуванням спеціалізації. Посадові інструкції розроблені та затверджені згідно вимог. Не всі соціальні робітники забезпечені велосипедами, спецодягом, взуттям, але ця проблема поступово вирішується. Забезпечено повністю соціальних робітників господарськими сумками, спецрукавицями (гумовими та трикотажними), рушниками, миючими та дезінфікуючими засобами. Також   були придбані у цьому році 2 нові велосипеди.

При застосовуванні кількісних показників соціальної послуги догляд вдома скарг  не було виявлено. Всі звернення про отримання соціальної послуги догляд вдома оперативно вирішені та задоволені.

Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальної послуги догляд вдома показники відповідають встановленому рівню –«добре».

    

      Відділення соціальної роботи для сім’ї, дітей та молоді:

Показник «Адресність та індивідуальний підхід»: для вирішення питань, з якими звертаються клієнти до центру використовується комплексний підхід для здійснення оцінок потреб сім’ї/особи.

Показник «Результативність»: в ході проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг було здійснено опитування/ анкетування отримувачів соціальних послуг з метою визначення рівня задоволеності. В ході опитування виявлено що 100% опитаних задоволені рівнем надання соціальних послуг за Державним стандартом соціальних послуг. Як результат у 87% отримувачів соціальних послуг від їх отримання відображається покращення емоційного, психологічного, фізичного стану позитивними змінами у процесі їх надання порівняно з періодом, коли соціальна послуга не надавалась. За результатами опитування скарг стосовно надання соціальних послуг від отримувачів не надходило.

Показник «Своєчасність»: під час проведення внутрішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг вибірковий аналіз оцінки потреб показав, що надання соціальної послуги соціального супроводу відбувається у строки та терміни зазначені у договорі з отримувачами. Відповідно до термінів виконується: прийняття рішення щодо надання соціальних послуг, визначення індивідуальних потреб.  

Показник «Повага до гідності отримувачів соцпослуги»:  фахівець із соціальної роботи під час роботи з отримувачами соціальних послуг дотримується повага до гідності, цілісності, приватного життя. Згідно проведених опитувань отримувачі соціальних послуг задоволені роботою фахівця із соціальної роботи. Під час надання соціальної послуги застосовується індивідуальний підхід (з урахуванням фізичного та психічного здоров’я) та шанобливе ставлення до расової приналежності, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, стану здоров’я, етичного та соціального походження, громадянства та мови отримувачів соціальної послуги.  Послуги надаються з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій, застосування фізичного, психічного чи іншого насилля щодо отримувачів послуг. Фахівець, який надає соціальну послугу вживає заходів щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Законів України «Про інформацію», «Про захист персональних даних», конфіденційної інформації щодо отримувачів послуг. Отримувачі соціальних послуг обов’язково ознайомлюються із заходами щодо дотримання принципу конфіденційності.

Показник «Професійність»: фахівець із соціальної роботи територіального центру працює згідно посадової інструкції, яка зберігається в особовій справі. Всі працівники при прийомі на роботу проходять первинний медичний огляд та  щороку періодичний медичний огляд. Наявні діючі правила внутрішнього трудового розпорядку.  Під час моніторингу було встановлено, що фахівцю із соціальної роботи необхідно пройти навчання та підвищити свій професійний рівень. Фахівцем із соціальної роботи постійно проводиться відвідування тренінгів, семінарів районних та обласних рівнів відповідно до напрямку роботи.     При застосовуванні кількісних показників соціальної послуги соціальний супровід  було виявлено: скарг у журналах обліку особистого прийому громадян не виявлено. Всі звернення про отримання соціальних послуг оперативно вирішені та задоволені.

    Згідно шкали оцінки якісних та кількісних показників соціальних послуг показники відповідають встановленому рівню –«добре».

Незважаючи на узагальнений статус показників «добре» в центрі плануються заходи, спрямовані на вдосконалення процесу обслуговування та підвищення якості соціальних послуг «догляд вдома» та «соціальний супровід», а саме:

   - продовжити роботу щодо виявлення одиноких громадян та осіб з інвалідністю з метою надання їм необхідної допомоги;

   - посилити контроль за якістю та обсягом надання послуг підопічним шляхом телефонного опитування та виїздів на села;

   - продовжувати інформаційно роз’яснювальну роботу серед мешканців Любецької ОТГ з питань напрямків за якими працює комунальний заклад Центр надання соціальних послуг шляхом висвітлення на сайті громади;

   - продовжувати своєчасно та результативно реагувати на звернення громадян щодо надання соціальних послуг;

   - підвищувати професійний рівень працівників центру за фаховими напрямками своєї діяльності;

   - провести роботу над оформленням стендів із зазначенням інформації про правозахисні організації та порядок подання і розгляду скарг;

    - проаналізувати час, який витрачають соціальні робітники на надання послуги догляд вдома для вдосконалення індивідуального підходу до кожного отримувача послуги, що дозволить приділяти більше часу для покращення емоційного та психологічного стану отримувачів соціальної послуги;

 - в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази центру в частині забезпечення соціальних робітників велосипедами, спецодягом, взуттям тощо.

Директор КЗ ЦНСП       С.І. Костюк